روشنایی, لوستر

تفاوت چراغ آویز و لوستر چیست؟

تفاوت چراغ آویز و لوستر چیست؟

تفاوت چراغ آویز و لوستر چیست؟ کدام یک از آنها ارزش خرید بیشتری دارند؟ میزان تنوع در مدل کدام یک از این ابزارهای روشنایی بیشتر است؟ چراغ آویز و لوستر هر دو از منابع روشنایی رایجی هستند که در هر خانه یا شرکتی میتوان یافت. با این حال در زمان خرید ممکن است که در انتخاب هر کدام از آنها دچار سردرگمی شوید. ما در مجله روشنایی النا همراهتان هستیم که با شکل دقیق درباره این دو ابزار کارآمد صحبت کنیم و نقاط ضعف و قوت هر کدام از آنها را به شکل جداگانه ای بررسی کنیم.

تفاوت چراغ آویز و لوستر

چراغ آویز مدرن DANO-W | تفاوت چراغ آویز و لوستر

تعریف کلی از لوستر و چراغ آویز

بهترین راه برای اینکه ذهن تان را در زمینه تفاوت چراغ آویز و لوستر آماده کنیم،  این است که ابتدا تعریف کلی  از این منبع های روشنایی خدمتتان ارائه کنیم.

  • چراغ آویز: این محصول توسط یک بند یا سیم از سقف آویزان می شود. کاربرد اصلی آنها جهت روشنایی بخشدن به بخش های مختلف آشپزخانه از جمله جزیره، سینک، ناهارخوری و… است. معمولا آنها به صورت تک شاخه یا چند شاخه به بازار عرضه می‌شوند و در جنس های متنوعی از جمله شیشه، سرامیک و فلز ساخته می شوند.
  •  لوستر: لوسترها نوعی چراغ تزیینی هستند که ممکن است که به صورت آویزان یا چسبیده به سقف نصب می شوند. شاید از مهم ترین تفاوت لوستر و چراغ آویز محل نصب آنها باشد. برای مثال لوسترها را میتوانید در هر بخش از خانه از جمله اتاق نشیمن، راهرو، آشپزخانه، اتاق خواب و… نصب کرد. همچنین شما میتوانید از نورپردازی لوستر برای بخش اعظم خانه اطمینان حاصل کنید. لوسترها از جنس های متنوعی مانند کریستال، فلز، چوب، شیشه و… ساخته می شوند.
لوستر آویز مدرن ANGELICA - تفاوت چراغ آویز و لوستر

لوستر آویز مدرن ANGELICA | تفاوت چراغ آویز و لوستر

کلیدی ترین تفاوت چراغ آویز و لوستر

شاید در نگاه اول لوستر و چراغ آویز را نتوانید از یکدیگر تشخیص دهید.  این دو منبع روشنایی تفاوت های اصلی با یکدیگر دارند که در زیر به آنها اشاره کردیم. با توجه به آنها میتوانید به آسانی آنها را از یکدیگر تفکیک کنید:

1- جنس

لوسترها به علت اینکه از شاخه ها و بازوهای متعددی تشکیل شده اند، می بایست خیلی محکم به سقف بچسبند؛ بنابراین آنها از جنس برنج، فولاد و آهن ساخته می شوند. این در حالی است که چراغ آویز اغلب از شیشه رنگی یا نیکل تولید می شوند.

2- تنوع مدل

در بیشتر اوقات چراغ آویز به صورت  شاخه با لامپ ال ای دی تولید می شود و معمولا مدل آنها ثابت و ساده است. اما لوسترها دارای شاخه ها و چراغ های متنوعی هستند و در سبک های مختلفی از جمله کلاسیک، نئوکلاسیک و مدرن طراحی و به بازار عرضه می شوند.

3- مصرف برق

یکی دیگر از تفاوت چراغ آویز و لوستر در مصرف برق آنهاست. لوسترها با توجه به اینکه دارای چراغ های زیادی هستند، میزان مصرف برق آنها هم نسبت به چراغ های آویز بیشتر است. البته باید بگوییم که چراغ های ال ای دی از توان خوبی برخوردار هستند و تعداد آنها اثر کمی در میزان مصرف برق دارد.

4- قیمت؛ مهم ترین تفاوت چراغ آویز و لوستر

در زمان خرید به طور حتم متوجه خواهید شد که قیمت لوستر نسبت به چراغ بیشتر است. به طور متوسط قیمت چراغ آویز از بازه 150 تا 5 میلیون است. این در حالی است که قیمت لوستر در محدوده 2 میلیون تا 40 یا 50 میلیون قرار دارد.

چراغ آویز

چراغ آویز

چراغ آویز بخرم یا لوستر؟

در پاسخ به این سوال شما باید بگوییم که به هدف کاربری‌تان رجوع کنید، آیا می‌خواهید بخش بزرگی از خانه یا شرکت را روشن سازید؟ پیشنهاد می کنیم که از لوستر استفاده کنید. اما در صورتی که می خواهید بخش کوچکی مانند پادری، بالای ناهارخوری و جزیره را روشن سازید از چراغ آویز استفاده کنید. راستی شما میتوانید در کنار لوستر از چراغ آویز هم استفاده کنید و زیبایی خاصی به دکوراسیون داخلی تان ببخشید.

مجموعه النا با فراهم آوردن انواع لوستر و چراغ آویز وارداتی گامی موثر را در جهت رفع نیازهای مشتریان برداشته است. قبل از خرید از مشاوره رایگان تیم النا برخوردارشوید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *